Понеділок 1-ої седмиці. Прп. Авксентія. Початок Великого посту. Рівноап. Кирила, вчителя Слов’янського. Прп. Ісаакія, затворника Печерського, в ближніх печерах.
Протягом Великого посту В седмичні дні всі богослужіння звершуются по Мінеї і Тріоді Постовій. З Октоїху в будні дні беруться тільки Троїчні, седальні і світильні поточного гласу. Літургія свт. Іоанна Золотоустого в дні св. Чотиридесятниці не здійснюється, окрім субот і свят, Благовіщення Пресвятої Богородиці і Входу Господнього в Єрусалим.
Зразок здійснення утрені в понеділок, вівторок, середу, четвер і п’ятницю св. Чотиридесятниці, якщо не трапиться в ці дні свята.
Ієрей, одягається у фелон і відкривши завісу царських врат, кадить перед престолом хрестоподібно і виголошує: «Благословен Бог наш…». Чтець: Трисвяте. По «Отче наш». Ієрей – виголос: «Бо Твоє Царство…». Чтець: «Амінь», «Господи, помилуй» (12р.). «Слава і нині» – «Прийдіть, поклонімся…» (тричі), псалми 19-й і 20-й, Трисвяте. По «Отче наш» – виголос і тропар: «Спаси, Господи… ». «Слава» – «Вознесися на Хрест…», «І нині» – «Заступництво…». Під час читання псалмів ієрей кадить вівтар і весь храм, потім, повернувшись у вівтар, вимовляє малу потрійну єктенію «Помилуй нас, Боже…» (з кадилом у престолу) і виголос: «Бо Ти Милостивий…». Співці: «Амінь», «Іменем Господнім…». Ієрей, стоячи перед престолом, виголошує: «Слава Святій…», при цьому творить хрест кадилом.
Читається шестопсалміє. (Ієрей читає ранішні молитви з Служебника.) Після закінчення шестопсалмія – велика єктенія. «Алилуя» на глас Октоїха. Троїчні Октоїха. Кафізми 4-а, 5-а і 6-а Після 1-ї кафізми – сідальні Октоїха. Після 2-ї і 3-ї кафізми – сідальні Тріоді. Хор «Господи, помилуй» (тричі), «Слава». Чтець – «І нині», і читає псалом 50-й.
Молитва: «Спаси, Боже, людей Твоїх…». «Господи помилуй» (12). «Милістю і щедротами…». «Амінь», і співається канон. На великопосній утрені три канони з Мінеї і два трипіснця з Тріоді. Трипіснці складаються: в понеділок – з 1-ї, 8-ї і 9-ї пісень, у вівторок – з 2-ї, 8-ї і 9-ї пісень; в середу – з 3-ї, 8-ї і 9-ї пісень; в четвер – з 4-ї, 8-ї і 9-ї пісень; в п’ятницю – з 5-ої, 8-ї і 9-ї пісень. Пісні, до складу яких входять трипіснці, співаються на 14: канон Мінеї з ірмосом на 6 (ірмос один раз), потім тріпеснця на 8, Крім того, 2-й трипіснець Тріоді містить один або два тропарі, які не входять до числа 14; ці тропарі повинні співатися з приспівом «Слава Тобі, Боже наш, слава Тобі». Пісні, в яких немає трипіснців, співаються на 4, без ірмоса, тобто ірмоси в цей рахунок не входять. На 1-й, 4-й, 5-й і 7-й піснях ірмоси передують тропарям, а на 3-й (крім середи) і 6-ій служать катавасіями і співаються тільки після закінчення тропарів. Пісні, що мають в своєму складі трипіснці, неодмінно закінчуються катавасією – о ірмосом другого трипіснця. Канон стихословиться з біблійними піснями Повністю текст біблійної пісні виконується тільки в піснях з трипіснцями. В інших піснях як приспіви до тропарів використовується тільки необхідна кількість останніх віршів. Якщо трапляться два святих, то в піснях з трипіснцями два канони Мінеї співаються на 6, шляхом з’єднання в обох канонах двох тропарів в один. Богородичний першого канону опускається.
Після 3-ї пісні – єктенія мала. Сідальний преподобного, гл. 8-й. «Слава, і нині» – Богородичний Мінєї, голос той же. Після 6-ої пісні – єктенія мала. Кондак і ікос Мінеї. На 9-й пісні «Чеснішу». «Достойно є». Єктенія мала. Світильний рядового гласу. Хвалітні псалми. Після псалмів – «Слава, і нині», «Тобі слава подобає…», і далі – «Слава Тобі, що показав нам світло». Вседневне славослів’я. Єктенія прохальна. На стиховні стихири Тріоді, гл. 5-й, «Слава, і нині» – Богородичний Тріоді, гл. той же. Читається «Благо є…» (двічі) і Трисвяте. «Стоячи в храмі…». «Господи, помилуй» (40р.). «Слава і нині» – «Чеснішу від Херувимів…». «Іменем Господнім…». Ієрей перед царськими вратами: «Сий благословенний…». «Небесний Царю…». Ієрей – молитву прп. Єфрема Сиріна: «Господи і Владико життя мого…» і поклони 4 великих та 12 малих.